Cairns en Port Douglas

12 oktober 2014 - Port Douglas, Australië

Na een prachtige tocht door de koffieplantages, met een stop voor koffie met scoons, bereikten we de stad Cairns. Vanwege het vroege uur eerst de stralende zee en boulevard bezocht. Ons appartement lag aan het einde van een 17% steile oprit, maar wederom een schitterend onderkomen met heerlijk zwembad. 
De plaatselijke attractie was een historische trein naar het hoger gelegen Karunda, een toeristisch dorpje dat bijna geheel uit marktjes bestond. Na 3 uur geshopt te hebben weer de terugweg van anderhalf uur met de trein. Deze rit biedt een fantastisch uitzicht op de bergachtige omgeving. De trein stopt dan ook diverse malen om watervallen, diepe ravijnen en prachtige vergezichten te fotograferen.
De laatste avond hebben we een echt  Australiës BBQ  mee gemaakt. Bert heeft nog nooit zoveel Duits gesproken! In ons B & B verbleven namelijk ook twee Duitse stellen; heel gezellig maar we spraken nog dagen half Engels half Duits.
Op 8 oktober vertrokken we al vroeg richting Port Douglas. Tot nu toe was alles geweldig, vooral daar we iedere keer weer een nieuwe omgeving, een ander onderkomen en nieuwe heel vriendelijke mensen ontmoeten.
Na nogal wat omzwervingen belanden we in de middle of nowhere, waar een vriendelijke gastvrouw ons met open armen ontving. Een ongelooflijk schitterend Bush-huis met alles wat je maar kunt bedenken er op en er aan. Nadat we van de verbazing waren bekomen hebben we onze bagage uitgeladen en hebben we de slaapzalen verdeeld. 
Helaas, de accommodatie was overboekt!!! Alles weer ingepakt, de nodige telefoontjes gepleegd en dan maar wachten op goed bericht. Na twee uur wachten in de auto kregen we een verlossend telefoontje dat er een nieuwe accommodatie was gevonden. Een villa in een Shareton Resort met overal geweldige zwembaden en vlak bij de zee. Nadat de poetsvrouw de vloer gereinigd had, de elektricien de kapotte lampen vervangen had en we een fles wijn kregen aangeboden, hebben we opnieuw de bagage uitgepakt en ons voor de komende 4 dagen geïnstalleerd. Het resort verkend, in het dorp gedineerd, dat hadden we wel verdiend, en inkopen gedaan voor een BBQ voor de volgende dag, lagen we bijtijds in bed. De volgende dag waren we zeer verbaasd te ontdekken dat onze BBQ verdwenen was, wat nu met al ons vlees? Via de beheerder werd onze BBQ bij de buren terug gehaald en konden wij van een heerlijke zalm BBQ genieten. 
De rest van ons verblijf hebben wij in alle rust aan de geweldige zwembassins in ons resort door gebracht en genoten van al het schoons om ons heen. 
Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar de binnenlanden van Australië, Alice Springs.
 

Foto’s

9 Reacties

  1. Rob&Tiny:
    12 oktober 2014
    Hallo all leker luiere in de zon bij het zwembad,lekker eten en genieten er maar van .groetjes van Rob&Tineke
  2. Kirsten en Jan Willem:
    12 oktober 2014
    Nou die villa ziet er super uit!! Heerlijk met al dat water en zon! En daar hebben ze geen wifi???? Blijf lekker genieten en super deze verhalen, nu jullie nieuwe avontuur de rimboe in.....kijken of jullie daarna ook nog zo enthousiast zijn, hihihi. Voor ons is het gelukkig alweer aftellen we zijn over de helft, want we missen jullie wel enorm! Voor jullie nog lekker genieten van al het moois wat jullie nog te zien krijgen!!! Dikke knuffels van ons xxx
  3. Patricia en Frans:
    12 oktober 2014
    Jeetje schatten wat een vakantie zeg! Jullie zien er ook hardstikke goed en gezond uit. Hier barst het weer van de verkoudheden en vies weer.. Geniet lekker want de tijd gaat zo snel. Ik hoop dat wij toch ook binnen een paar jaar die kant op gaan. Liefs Frans en Patriciaxx
  4. Els&ger verkoijen:
    12 oktober 2014
    Waarschijnlijk het mooiste gedeelte van Australië. En nu op naar Uluru en Kata Tjuta. Het is te hopen dat het er niet zo druk is. Je schijnt ten westen (of oosten) ook een safari te kunnen doen, maar ik weet niet welke beesten je dan ziet. Maar hoe dan ook: geniet er maar van. En ik heb al 3 zussen gehoord "die dit ook willen".
  5. Jan & Marga:
    12 oktober 2014
    Wat super weer luitjes, ik vond het al zolang duren op de volgende reaktie of app (miek
  6. Toos Rotteveel:
    12 oktober 2014
    Fijn dat jullie zo genieten en hopelijk gaat de reis ook zo verder.
    Heel veel groeten en dank voor de berichten. Toos
  7. Ton en Yvon:
    13 oktober 2014
    met jullie enthousiaste reisverhaal komen er weer veel herinneringen naar boven, ja het is echt genieten van de natuur in Australie en nu in de buurt van Uluru is er nog meer te genieten. Door jullie verhaal heb ik mijn films opnieuw bekeken en zie dat je wellicht de gorges en canyons in de MacDonnell range and Kings Canyon gaan zien, geweldig! geniet ervan. dank voor de verhalen en lieve groet van Tyvon
  8. Marianne en Ton:
    14 oktober 2014
    Het is w eer geweldig wat jullie allemaal meemaken. Ga zo door.
    Groetjes
  9. Rob&Tiny:
    18 oktober 2014
    Hallo luitjes gaat het jullie nog goed ,of willen jullie wel graag naar huis?Geniet er maar van ,hebben jullie gehoord van het slechte weer in Melbourn&Sydney .Gelukkig is het nu ,hopen maar dat het tegen die tijd als jullie er zijn het weer wat beter is.Groetjes Rob&Tineke.