Cairns en Port Douglas
12 oktober 2014 - Port Douglas, Australië
Na een prachtige tocht door de koffieplantages, met een stop voor koffie met scoons, bereikten we de stad Cairns. Vanwege het vroege uur eerst de stralende zee en boulevard bezocht. Ons appartement lag aan het einde van een 17% steile oprit, maar wederom een schitterend onderkomen met heerlijk zwembad.
De plaatselijke attractie was een historische trein naar het hoger gelegen Karunda, een toeristisch dorpje dat bijna geheel uit marktjes bestond. Na 3 uur geshopt te hebben weer de terugweg van anderhalf uur met de trein. Deze rit biedt een fantastisch uitzicht op de bergachtige omgeving. De trein stopt dan ook diverse malen om watervallen, diepe ravijnen en prachtige vergezichten te fotograferen.
De laatste avond hebben we een echt Australiës BBQ mee gemaakt. Bert heeft nog nooit zoveel Duits gesproken! In ons B & B verbleven namelijk ook twee Duitse stellen; heel gezellig maar we spraken nog dagen half Engels half Duits.
Op 8 oktober vertrokken we al vroeg richting Port Douglas. Tot nu toe was alles geweldig, vooral daar we iedere keer weer een nieuwe omgeving, een ander onderkomen en nieuwe heel vriendelijke mensen ontmoeten.
Na nogal wat omzwervingen belanden we in de middle of nowhere, waar een vriendelijke gastvrouw ons met open armen ontving. Een ongelooflijk schitterend Bush-huis met alles wat je maar kunt bedenken er op en er aan. Nadat we van de verbazing waren bekomen hebben we onze bagage uitgeladen en hebben we de slaapzalen verdeeld.
Helaas, de accommodatie was overboekt!!! Alles weer ingepakt, de nodige telefoontjes gepleegd en dan maar wachten op goed bericht. Na twee uur wachten in de auto kregen we een verlossend telefoontje dat er een nieuwe accommodatie was gevonden. Een villa in een Shareton Resort met overal geweldige zwembaden en vlak bij de zee. Nadat de poetsvrouw de vloer gereinigd had, de elektricien de kapotte lampen vervangen had en we een fles wijn kregen aangeboden, hebben we opnieuw de bagage uitgepakt en ons voor de komende 4 dagen geïnstalleerd. Het resort verkend, in het dorp gedineerd, dat hadden we wel verdiend, en inkopen gedaan voor een BBQ voor de volgende dag, lagen we bijtijds in bed. De volgende dag waren we zeer verbaasd te ontdekken dat onze BBQ verdwenen was, wat nu met al ons vlees? Via de beheerder werd onze BBQ bij de buren terug gehaald en konden wij van een heerlijke zalm BBQ genieten.
De rest van ons verblijf hebben wij in alle rust aan de geweldige zwembassins in ons resort door gebracht en genoten van al het schoons om ons heen.
Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar de binnenlanden van Australië, Alice Springs.

Heel veel groeten en dank voor de berichten. Toos
Groetjes