Port Fairy en de Grampians

25 oktober 2014 - Pomonal, Australië

De volgende dag hebben we de auto weer ingepakt met onze koffers en zijn wij het laatste stuk van de Great Ocean Road gaan rijden richting Port Fairy. Hierop kwamen we hele mooie look outs tegen zoals de rotsengroep The Twelve Apostles. Loodrecht rijzen deze kalkstenen rotsblokken uit de zee en maken de kust nog fotogenieker dan deze al was. Alleen zijn het er geen twaalf Apostles meer maar zeven, maar Bert beweert dat er nog acht zijn, ik denk dat hij zichzelf ook als een apostel ziet. 
In de middag arriveerden wij bij onze studio aan het strand net buiten Port Fairy met een balkon met uitzicht op de oceaan. Het weer was weer wat aangenamer geworden en hebben dan ook een wijntje/biertje gedronken op dit balkon met prachtig uitzicht.
De volgende morgen zijn we eerst een wandeling over het strand met zijn zachte zand, rockpools en lagunes gaan maken. Het was prachtig weer met 26 graden, maar in de middag na de lunch was het weer helemaal omgeslagen met veel wind en 13 graden, br, br. 
Na hier ook 2 nachten te hebben geslapen gingen we weer op weg naar onze volgende bestemming Pomonal bij de Grampians National Park, het was weer een mooie autorit waarbij we ook vaak de auto zijn uit geweest om het een ander te zien, zoals een stuwmeer en een kleine waterval. Hier in Pomonal hebben we een B&B, met weer vriendelijke mensen die ons hartelijk ontvingen.
Na een heerlijk ontbijt de volgende dag zijn we de Grampians in gereden, hebben vier highlights aangedaan, waarvan de MacKenzie Falls de mooiste was. We moesten een heel eind omlaag lopen deels op trappen, maar later ook weer omhoog en dat was best zwaar met een temperatuur van 28 graden, maar de waterval was schitterend. Maar wat zagen we tijdens onze autorit veel verbrande bomen in dit deel van Grampians, het was soms best luguber. Later hoorden we dat in januari van dit jaar een grote bosbrand in dit deel was geweest.
De laatste dag hier hebben we eerst een bezoek gebracht aan het Cultural Centre Brambuk, hier was veel te zien over de Aboriginals, hoe deze geleefd hebben in deze omgeving. Daarna hebben we gepicknickt bij Lake Bellfield, ook dat moesten we gedaan hebben want we hadden niet voor niets bekertjes, messen en tafelkleed meegenomen uit Nederland. In de middag naar een historische grot, met een tekening in de grotwand van de Aboriginals. 
Morgen rijden we weer terug naar Melbourne om vandaar verder te vliegen naar Sydney onze laatste bestemming in Australië.

Foto’s

20 Reacties

  1. Frans Verkoijen:
    25 oktober 2014
    Als jullie weer thuis zijn, dan moet dit toch allemaal eerst bezinken hoor. Je krijgt zoveel indrukken te verwerken. Maar wel een hele mooie en leerzame impressie. Hier en daar natuurlijk ook wel wat vermoeiend, maar dat hoort er ook bij om dan weer even lekker te kunnen ontspannen met een, zoals jullie al zeiden, een lekker biertje of wijntje. Nu de laatste bestemming Sydney. Het gaat toch ook weer snel hè? Vinden jullie het misschien ook weer fijn om straks thuis te zijn? Weer in je eigen omgeving? En dan lekker alles na beleven. Ook dat is pret.
  2. Lies en Frans:
    25 oktober 2014
    Ook dit is weer een erg mooie trip, zoals wij hebben gelezen. Nel alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. 11 jaar geleden ierde ik mijn verjaardag in Australie. Je bent nu ook zoveel uren eerder jarig dan in Nederland. Maak er maar een gezellige dag van met z'n viertjes.
  3. Marianne de Rooij-Fruitema:
    25 oktober 2014
    Lieve vrienden,
    Wat een avonturen weer, nu op naar de de laatste bestemming, Sydney! Als jullie nog tijd in jullie planning hebben, is een boottocht van uit de haven naar Manley beache heel ontspannen en leuk!!!
  4. Jos en Vonnie:
    25 oktober 2014
    Proficiat Nel met je verjaardag, wel twee dagen te vroeg maar voor Australië is dit maar een dag te vroeg. Geniet van jullie trip. De grottekening van de Aboriginals lijkt op een varken met twee honden. Hoe kan dat? De honden brachten ze mee in de oertijd maar het varken? Een buidelvarken?
    Groeten en tot ziens Jos en Vonnie
  5. Els&ger verkoijen:
    25 oktober 2014
    We moesten wel even lachen over de picknick dingen die jullie uit Nederland hebben meegenomen.
    Prachtige reis die jullie maken, maar zoveel indrukken, dat jullie nog kunnen nagenieten als jullie weer thuis zijn.
    Alvast van harte gefeliciteerd Nel. Een feest in Down Under. Weer eens iets anders dan in Soest.
    Wat Marianne al zei die boottocht is best leuk naar het eiland Manly. Maar in Sydney zijn tal van leuke dingen dat jullie wel tijd te kort zullen hebben.
    Groetjes van ons en tot kijk
  6. Toos Rotteveel:
    25 oktober 2014
    Beste reizigers,
    Fijn dat het allemaal goed is. Nog een mooie week en dan weer naar huis. Tot ziens. Toos
  7. Jan & Marga:
    25 oktober 2014
    Weer n super verhaal om te lezen luitjes echt niet normaal zo mooi allemaal. Geniet nog lekker van jullie laatste week. Wij vanavond Menno's verjaardag vieren dus nemen een extra neut , ook vast op jou gezondheid Nel hihi dikke knuf vd maatjes en tot gauw
  8. Rob&Tiny:
    26 oktober 2014
    Hallo All.Tiny is druk bezig met het naaien voor het zangkoor,maar het is nu allemaal klaar.Dus kan ik nu even de berichten lezen,Wij zijn ook daar geweest aan de Great Ocean Road ,toen wij er waren stonden er negen Apostels je ziet hoe ze weg slijten door het zouten water.En inderdaad er is heel veel te zien in Sydney ik vind het altijd een fijne stad om naar toe te gaan ,maar nu dat wij BRISBANE WONEN KOMT HET ER NIET MEER VAN .HOEWEL WIJ GAAN VOLGENDE MAAND VOOR EEN WEDDING NAAR SYDNEY MAAR DAT IS AAN DE ZUID SIDE.Maar aan de ferry naar Manly is erg leuk ,je heb daar ook leuke souvenir winkels.Nel ook alvast van harte gefeliciteerdt met je verjaardag .Heb een hele prettige dag groetjes van Rob&Tineke.
  9. Jan en truus:
    26 oktober 2014
    Hallo mensen,
    Wat een heerlijke reis en wat een boel hoogtepunten. Wij willen Nel ook alvast van harte proficiat wensen met haar verjaardag. We hadden dat best samen willen vieren daar met jullie samen. Helaas zal het blijven bij een glaasje om van hier uit met jullie te proosten. Verder wensen we jullie nog een prettig laatste stuk en een veilige terugreis.
    Groeten van Jan en Truus.
  10. Patricia en Frans:
    26 oktober 2014
    hallo lieverds,
    Kunnen jullie misschien al zeggen of jullie 1 van de laatste 3 weekends van april 2015 mee kunnen doen aan het familieweekend? Misschien hebben jullie je agenda's bij jullie???
    Dit i.v.m. de reservering van een locatie. Liefs Patxx
  11. Dory Schrama:
    27 oktober 2014
    Nel gefeliciteerd met je verjaardag. Hebben ze gezongen voor je?

    Wat maken jullie een mooie reis. Geniet van het laatste gedeelte. Ciao Dory
  12. Thea van Zuijlen:
    27 oktober 2014
    Hoi Nel, Ik weet niet of je al jarig bent geweest of nog moet worden(ivm de tijd) maar voor mij ben je nu jarig. Daarom willen willen wij je feliciteren met je verjaardag en wensen je er nog heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel jaren erbij.Leuk om met je verjaardag in een hele ander land te zijn.Nog een hele fijne tijd en geniet er maar van.Feliciteer de andere ook van ons.Gr Roel en Thea.
  13. Marianne en Ton:
    27 oktober 2014
    Weer een stuk van jullie reis gedaan. Nog een week te gaan. Geniet er maar van. Maar het is wel fantatisch wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.
  14. Ria en Wim:
    27 oktober 2014
    Hallo luitjes zo te horen gaat het heel goed met jullie
    Nel van harte gefeliciteerd Wie had ooit nog eens gedacht dat Nel haar verjaardag niet thuis zou vieren maar in een heel ver land en dan moet ze ook nog vliegen ( klasse ) maar zo te lezen was het het waard.
    Jonge lui (ha ha ) maak er een leuke dag van we drinken er een glaasje op nel op je gezondheid.
    Gr Ria / Wim
  15. Jan Bosman:
    27 oktober 2014
    Ja nog net op tijd. Ik mag je nog feliciteren met je verjaardag Nel. Ik wens je een mooie warme dag toe. En uiteraard met jou ook John, Annemiek en Bert.
    Nou ook maar alle thuisblijvers.
  16. Toos Rotteveel:
    28 oktober 2014
    Ik reageer jullie toch steeds, maar zie mijn naam niet bij de geregeerden staan. Ik doe vast iets fout. Toos..
  17. Toos Rotteveel:
    28 oktober 2014
    Zal nog eens terugmailen. Komt het nu goed. Ik drukte

    niet altijd op Doorsturen, denk ikoos
  18. Patricia en Frans:
    29 oktober 2014
    Het familieweekend is geworden 18 en 19 april dan weten jullie dat alvast. Toedeloe en genieten mensen.xx
  19. Frans Verkoijen:
    29 oktober 2014
    Dan moeten jullie niet met de boot terugkomen hoor, anders zijn jullie te laat voor het familieweekend. Begrijp je?
    O ja, Nel, gefeliciteerd nog. Ook al op naar de 70.
    Fijne laatste loodjes nog, zal ik maar zeggen.
  20. Rob&Tiny:
    30 oktober 2014
    Hallo All ,Dit is even iets anders om te lezen.Rob zijn Zus Cor is gisteren overleden ,zei hebben haar een nieuwe heup gegeven ,ik belde Herman op voor zijn verjaardag en alles was goed gegaan.Helaas zijn haar longen toch niet zo goed geweest ,die waren versleten zei was 82 jaar en zei waren 56jaar getrouwdt dus het is ook een hele leeftijd .Allemaal niet zoleuk .Zei wordt maandag begraven dat iswaar ik jullie nu even schrijf.sorry voor dit niet zo,n leuk bericht.Groetjes van Roben Tineke en een goede reis home.