Port Fairy en de Grampians
25 oktober 2014 - Pomonal, Australië
De volgende dag hebben we de auto weer ingepakt met onze koffers en zijn wij het laatste stuk van de Great Ocean Road gaan rijden richting Port Fairy. Hierop kwamen we hele mooie look outs tegen zoals de rotsengroep The Twelve Apostles. Loodrecht rijzen deze kalkstenen rotsblokken uit de zee en maken de kust nog fotogenieker dan deze al was. Alleen zijn het er geen twaalf Apostles meer maar zeven, maar Bert beweert dat er nog acht zijn, ik denk dat hij zichzelf ook als een apostel ziet.
In de middag arriveerden wij bij onze studio aan het strand net buiten Port Fairy met een balkon met uitzicht op de oceaan. Het weer was weer wat aangenamer geworden en hebben dan ook een wijntje/biertje gedronken op dit balkon met prachtig uitzicht.
De volgende morgen zijn we eerst een wandeling over het strand met zijn zachte zand, rockpools en lagunes gaan maken. Het was prachtig weer met 26 graden, maar in de middag na de lunch was het weer helemaal omgeslagen met veel wind en 13 graden, br, br.
Na hier ook 2 nachten te hebben geslapen gingen we weer op weg naar onze volgende bestemming Pomonal bij de Grampians National Park, het was weer een mooie autorit waarbij we ook vaak de auto zijn uit geweest om het een ander te zien, zoals een stuwmeer en een kleine waterval. Hier in Pomonal hebben we een B&B, met weer vriendelijke mensen die ons hartelijk ontvingen.
Na een heerlijk ontbijt de volgende dag zijn we de Grampians in gereden, hebben vier highlights aangedaan, waarvan de MacKenzie Falls de mooiste was. We moesten een heel eind omlaag lopen deels op trappen, maar later ook weer omhoog en dat was best zwaar met een temperatuur van 28 graden, maar de waterval was schitterend. Maar wat zagen we tijdens onze autorit veel verbrande bomen in dit deel van Grampians, het was soms best luguber. Later hoorden we dat in januari van dit jaar een grote bosbrand in dit deel was geweest.
De laatste dag hier hebben we eerst een bezoek gebracht aan het Cultural Centre Brambuk, hier was veel te zien over de Aboriginals, hoe deze geleefd hebben in deze omgeving. Daarna hebben we gepicknickt bij Lake Bellfield, ook dat moesten we gedaan hebben want we hadden niet voor niets bekertjes, messen en tafelkleed meegenomen uit Nederland. In de middag naar een historische grot, met een tekening in de grotwand van de Aboriginals.
Morgen rijden we weer terug naar Melbourne om vandaar verder te vliegen naar Sydney onze laatste bestemming in Australië.

Wat een avonturen weer, nu op naar de de laatste bestemming, Sydney! Als jullie nog tijd in jullie planning hebben, is een boottocht van uit de haven naar Manley beache heel ontspannen en leuk!!!
Groeten en tot ziens Jos en Vonnie
Prachtige reis die jullie maken, maar zoveel indrukken, dat jullie nog kunnen nagenieten als jullie weer thuis zijn.
Alvast van harte gefeliciteerd Nel. Een feest in Down Under. Weer eens iets anders dan in Soest.
Wat Marianne al zei die boottocht is best leuk naar het eiland Manly. Maar in Sydney zijn tal van leuke dingen dat jullie wel tijd te kort zullen hebben.
Groetjes van ons en tot kijk
Fijn dat het allemaal goed is. Nog een mooie week en dan weer naar huis. Tot ziens. Toos
Wat een heerlijke reis en wat een boel hoogtepunten. Wij willen Nel ook alvast van harte proficiat wensen met haar verjaardag. We hadden dat best samen willen vieren daar met jullie samen. Helaas zal het blijven bij een glaasje om van hier uit met jullie te proosten. Verder wensen we jullie nog een prettig laatste stuk en een veilige terugreis.
Groeten van Jan en Truus.
Kunnen jullie misschien al zeggen of jullie 1 van de laatste 3 weekends van april 2015 mee kunnen doen aan het familieweekend? Misschien hebben jullie je agenda's bij jullie???
Dit i.v.m. de reservering van een locatie. Liefs Patxx
Wat maken jullie een mooie reis. Geniet van het laatste gedeelte. Ciao Dory
Nel van harte gefeliciteerd Wie had ooit nog eens gedacht dat Nel haar verjaardag niet thuis zou vieren maar in een heel ver land en dan moet ze ook nog vliegen ( klasse ) maar zo te lezen was het het waard.
Jonge lui (ha ha ) maak er een leuke dag van we drinken er een glaasje op nel op je gezondheid.
Gr Ria / Wim
Nou ook maar alle thuisblijvers.
niet altijd op Doorsturen, denk ikoos
O ja, Nel, gefeliciteerd nog. Ook al op naar de 70.
Fijne laatste loodjes nog, zal ik maar zeggen.