Woestijn
16 oktober 2014 - Alice Springs, Australië
Na een goede vlucht en landing arriveerden we in Alice Spring in ons hotel. We wilden toch wat van de stad Alice Spring zien dus de stad in ondanks de hitte van 34 graden, maar we realiseerden ons niet dat het zondag en na 16.00 uur was, dus geen winkels open en niets te doen , wij vonden het een beetje unheimisch met al die Aboriginals die rond zwierven.
De volgende morgen vroeg op, om 06.00 werden we opgehaald voor onze trip naar de de Uluru-Kata Tjuta Nat.park en de Watarrka (Kings Canyon). Onderweg moesten wij hout sprokkelen voor het kampvuur s'avonds. In de namiddag een wandeling gemaakt rond een klein stukje van de Uluru en rond 18.00 uur de zonsondergang gezien bij de Uluru met als gebruikelijk hier de bubbeltjes wijn met snacks.( jammer dat het enigszins bewolkt was). Onze gids/chauffeur en kok Sam had inmiddels een heerlijke pasta bereidt op het kampvuur. (waarvoor wij hout hadden gesprokkeld) We lagen al vroeg op bed in onze tent met slaapzak want de volgende morgen werden we om 04.15 weer gewekt om om 05.30 te kijken naar de zonsopgang bij De Uluru en de de Kata Tjunda.
Om 08.00 waren we aan de wandel van een tocht van 7 km door de Valley of THE Winds van de Kata Tjunda, het was geweldig wat een natuur.
In de middag gereden naar ons volgende Bushkamp, hier hadden we geen toiletgebouw maar een echt bushtoilet en een bushdouche waarvan het water moest worden op gewarmd met opgestoken houtvuur. Wederom weer een heerlijke maaltijd bereidt door Sam. Natuurlijk moesten wij wel meehelpen met groenten snijden en afwassen in een teiltje. Weer vroeg het bedje in want om 04.00 uur werden we weer gewekt want er moest weer corvee gedaan worden en om 07.00 wilde Sam in de Kings Canyon zijn voor de wandeling , langs de hoge rotswanden, kloven en plateaus van de Watarrka, voor het te warm en te druk met toerisme werd. De eerste klim naar boven was voor ons te steil en te hoog dus wij hebben het wat lager opgezocht maar toch genoten van deze mooie omgeving. In de middag weer terug gereden naar Alice Spring, waarvan we 60 km hebben afgelegd op een typerende, stoffige outback-weg , we werden letterlijk door elkaar geschut maar was wel een belevenis.
Aangekomen in ons hotel eerst een koude duik in het zwembad en daarna heerlijk gedoucht en lekker geslapen in een heerlijk bed en geprobeerd om uit te slapen.
Nu op naar het laatste deel van onze reis, zuid Australië.

Groetjes Frans en Lies.
Lijkt me ook wel leuk hoor. Wel vroeg op, maar wat maakt het uit. Jezelf lekker afmatten en dan genieten van de rust. Een lekker bed. Even douchen op z'n best. Dat zijn we toch gewend.
Maar het ziet er goed uit hoor. Mooie belevenis. Op naar Zuid.
Lijkt me wel vermoeiend ,vooral met die warmte.Wees maar blij dat ik er niet bij ben....Jullie missen hier wel een prachtig nazomertje hoor(da's de kif hoor)!
Benieuwd wanneer jullie weer terug zijn,nog een fijne tijd en blijf gezond,!!